Åter från Fashion Week i Köpenhamn med massor av nya intryck och trevliga möten i bagaget. Ovan ett litet smakprov från en av visningarna för nästa sommar.
Glädjande var också att miljömedvetenheten var mycket synlig. Copenhagen Fashion Week drev en kampanj för att tvätta i 30 grader, ett sätt att påminna om hur lite man behöver göra för att få stort genomslag. En del av mässan var certifierat CO2-neutral. Magasinen hade en stor andel artiklar om ekologiskt och hållbart mode. Nya modeskapare tävlade om priser i hållbar design och flera större märken med miljö- och samhällsansvarig produktion deltog.
Köpenhamn verkar över huvud taget ha kommit långt med miljömedvetenheten. På var och varannan servering i Köpenhamn fanns t.ex. ekologiskt öl och smör. Inte som alternativ, utan som en stolt självklarhet. Upplyftande!
Tjohooo! Jag älskar Återbruk!! säljer själv en del som jag skapar, kul att hitta till dig.
SvaraRaderaMå gott//Hannah
Hej Hannah, kul att du också gillar återbruk! Maila gärna mig på info@artandeco.se och berätta mer!
SvaraRaderaHa det bra,
Heléne